All Creatures Great and Small

En uiteindelijk...... Print E-mail
Written by Mirjam de Leon
Thursday, 03 September 2009 06:06

En dan nu het eindresultaat.

Dit wordt onze laatste nacht in het hotel naast de enige raffinaderij en olieopslag van heel Alaska (Naast Valdez natuurlijk maar die hadden we twee jaar geleden al onveilig gemaakt).

Op de kades staan overal grote OPEN tonnen waar iedereen zijn oude olie in mag en kan dumpen. Even verderop staan openbare toiletten. Op beide gebouwen staan grote borden met: No Smoking.

Nou begrijpen we het ene wel, maar het andere……………

We hopen dat er geen haatdragende vissen zijn die, vermomd als pyromaan ons een bezoekje brengen.

Op de dag van aankomst had ik mezelf buitengesloten, maar was Frank zo lief de deur open te doen. Even later stond ik op mijn balkonnetje te kijken naar de zeehondjes en viel met een klap de balkondeur achter me dicht. Frank was naar buiten en ik stond daar en kon niet naar binnen en niet naar het strand. Ken je die reclame van die man die buitengesloten wordt, opgesloten op het balkon, in de kou?

Later bleek het slot van de kamendeur defect en alle bijzonder behulpzame dames die zelfs - oh zo gedurfd - het zegel van het sleutelkistje durfden te doorbreken ten spijt, kregen we de deur niet meer open. Uiteindelijk bracht een “ moedersleutel” verlossing.

Of we het mischien goed vonden dat ze ons naar een andere kamer overschreven enne oh ja, jullie kunnen zelf de spullen wel even verhuizen. Tuuuuuuuuuuuuurlijk.

De volgende dag brak de beveiliging af van kamer nummer 2.

In ons huisje op de klif waar we tussentijds overnacht hebben ging de deur van het toilet-annex doucheruimtetje niet meer open en, hebben we gedoucht met koud water.

De wind was inmiddels aangegroeid tot stormkracht.

Gisteren konden Ken en Chris niet vliegen I.v.m. de storm.

Vanmorgen is de hele groep gebriefd, van lieslaarzen voorzien en is het vliegtuig bijgetankt.

Na telefonisch kontakt (braky braky) met een “ vriend” aldaar bleek het zicht nihil. Laarzen uit, vliegtuig uit, hondjes gezoend (ook leenhond), in auto gestapt en onverricht terzake retour hotel. Langs kantoor Emerald Air en ons opgegeven voor vliegtocht vrijdag. Kamerdeur bleek gemaakt.

Een paar foto’s op site gezet en alles bekeken (ook doen hoor:

Boodschappen gedaan voor ontbijt, lunch en diner en hoopvol terug naar hotel.

Telefoon…………..oh oh.

Ja en dan komt het er uiteindelijk op neer dat we voor de 4 dagen waar we een optie op hadden, maar 1 dag konden vliegen, de enige mooie dag van een lange tijd.

Morgen eindelijk uitslapen jongens en op ons dooie akkertje richting Anchorage voor de volgende etappe van onze reis.

Hoop dat de vliegtuigen van Air Alaska en Horizon Air van goede kwaliteit zijn, de chauffeurs zijn uitgeslapen en de weg niet te hobbelig.